In de eerste aflevering van het nieuwe schooljaar vertelt Esther Monfils over de tafelmethode met stoplichtkaartjes; een rekenmethode die beroep doet op het rekeninzicht van kinderen en het automatiseren en memoriseren. Hoe deze methode werkt, voor wie deze bedoeld is en op welke theoretische inzichten deze methode is gebaseerd, vertelt Esther in dit interview.

Veel luisterplezier!

Show notes

Volg ons op:

Deze aflevering van de Krachtige Leraar Podcast wordt gesponsord door de Krachtige Leerling Planagenda. Wij hebben een planagenda ontwikkeld en op Krachtigeleerling.nl kun je een gratis pdf-versie van de agenda downloaden samen met een handleiding en lessenserie die je verder op weg helpen om deze op je school te implementeren. Naast de pdf-versie, die je mag uitprinten voor je leerlingen, hebben wij ook een gedrukte versie die wij helemaal naar wens kunnen aanpassen. Bel ons op 020 362 69 62 of ga naar Krachtigeleerling.nl voor meer informatie.

1 comment on “KLP #29 – Stoplichtkaartjes met Esther Monfils
  1. Jan Willem schreef:

    Weer een mooie aflevering Zena en Mohamed. Een duidelijk verhaal over een deel van het proces van het leren van de tafels. De roze koekenvraag: Zitten er 2×3 of 3×2 roze koeken in een pak, hoort bij het deel ervoor.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *